Matskodlarna

Visuell identitet / Tonalitet/ Kommunikationskoncept /  Webproduktion / Illustration

Vi älskar sjömat i alla former och kanske framför allt röding och regnbåge. Detta startade som ett webbprojekt men vi insåg snabbt att det krävde sitt designarbete, en tydlig grafisk profil som kunde lyfta fram fiskuppfödningens något komplexa värld. 

Att odla fisk i Sverige idag innebär många utmaningar och en av dem är att den odlade fisken omges av en mängd ihärdiga myter. Därför startade vi arbetet med att formulera ett kommunikationskoncept kring myterna, som vi lyfte och bemötte med välbehövlig fakta. 

Tanken är att sajten ska samla information om fiskuppfödning och uppfödare, lagar och regler, forskning och innovation samt nyheter och evenemang som berör branschen. Ett kunskapsnav, helt enkelt. Här ska man hitta det underlag som behövs för att skapa ännu bättre förutsättningar för svensk fiskuppfödning.

Till vår hjälp hade vi webbyrån Authority, men framför allt vår alltid lika entusiastiska och kunniga uppdragsgivare, Matfiskodlarnas vd Wenche Hansen. 

matfiskodlarna.se ↗

Föregående
Föregående

Artonnaise

Nästa
Nästa

Sveriges ört- & sallatsodlare