Slakthusets

Namn / Konceptutveckling / Visuell identitet / Tonalitet / Förpackningsdesign / Webproduktion / Fotografering / Styling

Slakthusets är ett nytt varumärke för kvalitativt kött i dagligvaruhandeln. Bakom konceptet ligger Gourmet Food som i över 40 års tid har levererat kött till ambitiösa krogar i Stockholmsområdet. Nu finns samma kött tillgängligt för den matintresserade hemmakocken.

Namnet kommer från det anrika Slakthusområdets och kunden önskade ett koncept som skulle sticka ut i hyllan. Att just kniven blev en viktig symbol i designen var inte konstigt – Gourmet Food har alltid sagt att ”allt vi sätter kniven i är vi stolta över!”

Förpackningen gör sitt jobb, här är något som verkligen syns på hyllan i butik. Den färgstarka och kaxiga identiteten är lättjobbad för kundens interna marknadsavdelning och varumärket växer vidare.

Foto och film: Magnus Skoglöf

slakthusets.se ↗

Föregående
Föregående

Chokladfabriken

Nästa
Nästa

Tångkraft